Archívum
Kapcsolódó oldalak
Városbarát Program |
![]() |
![]() |
![]() |
Mottó: „Az olyan város, amelyről nem tudnak, nem is létezik” ![]() Városházi lépések
Egyre nehezebb Gyulán munkát találni. Valódi lépéseket kell tenni új munkahelyek teremtésére. A munkanélküliek száma 8–9%, egyharmaduk 29 évesnél fiatalabb. A szakmával rendelkezők, diplomások elhagyják a városunkat. Szívós munkával, de megállítható ez a folyamat. Meg kell menteni a gyulai húsipart, fejleszteni kell a gyógy-, konferencia- és sportturizmust, védeni kell a megmaradt munkahelyeket, ösztönözni kell az új termelői, és nem „leépítő” befektetéseket. Nehéz lesz, de másképpen nem megy… Van kiút: gyógyturizmusGyula város fejlődéséhez mielőbb meg kell épülnie az M44-es autóútnak. Ígéretek voltak, vannak… Lobbizzunk érte! ![]()
Gasztronómia, gyulai kolbász, kisüsti pálinkaA városnak kezdeményezően kell fellépnie a piaci szereplők felé egy új húsiparigasztronómiai marketingstratégia kialakítása érdekében. Vissza kell szerezni a Gyulai kolbász jó hírnevét. Újra be kell vezetni a piacra a Stéberl-féle termékeket (l. Zám Andrással készített interjú – Gyula régen és ma III. kötet 96. oldal.). Ösztönözni kell a jelenleg is működő kisebb hentesüzemek fejlődését. A Gyulai kolbász népszerűsítése érdekében létre kell hozni a Gyulai Kolbász Klubot. Népszerűsíteni, támogatni kell a régió másik hungarikumát, a kisüsti pálinkát. A tavaszi pálinkafesztiválok kulturált lebonyolítása évek óta a nemzetközi, pozitív reklámot, a szálláshelyek megtöltését jelenti a városnak és a térségnek. Nyitás a határon túlraRománia uniós csatlakozásával Gyula városa visszanyeri a Trianon előtti gazdasági vonzáskörzetének négyötödét. Mondjuk ki: nem vagyunk felkészülve erre… Az kevés, hogy a kisvasút régi nyomvonalára utat álmodunk. Gyula városának és a kistérségnek kezdeményezően kell fellépni az érintett települések felé a régió újjáélesztése érdekében. Kultúra, sport, mint turizmusFontos tudni: ma a Gyulára látogatók 20%-a a Várszínház előadásai miatt választja városunkat. A kultúráért érkező pihenni vágyók köre bővíthető lenne, ha a város művészeti- zenei tőkéjét is megfelelően menedzselnénk. Kohán György, Szilágyi István, Koszta Rozália festészete még nem eléggé ismert Magyarországon és Európában. Érdemes lenne megfontolni egy egységes és állandó ill. időszaki kiállításokat bemutató reklámértékkel bíró Modern Képzőművészeti Központ létrehozását városunkban. Itt méltó helye lenne a jórészt raktárban sínylődő Kohán-hagyatéknak is. Erkel Ferenc neve kötelezi városunkat arra, hogy méltóképpen ápoljuk emlékét. A zenenapok ötlete jó, egy egységes kulturális marketinggel szintén nagyobb vonzereje lehet városunknak. Gondolnunk kell a sportra is. Egy város ismertségének, népszerűségének fontos hordozója lehet egy-két kiemelt szinten menedzselt sportág. Gyulán is ez lehet a jövő. A sikerek eléréséhez együtt kell működnie a városnak és a sporttársadalomnak..
|